Είναι πραγματικά παράξενο το πώς μπορεί να μεταλλαχθεί η σχέση ενός ανθρώπου με τη θρησκεία με την πάροδο του χρόνου. Κάποτε πίστευα πραγματικά σε μερικά πράγματα με όλη τη δύναμη της παιδικής και της εφηβικής μου ψυχής. Και δεν έβλεπα πραγματικά κανέναν απολύτως λόγο γιατί να μην τα πιστεύω κιόλας. Μέχρι που σιγά σιγά, όσο κι αν ήθελα, όσο κι αν κρατιόμουν με νύχια και με δόντια να διατηρήσω κάποιες από τις παλιές μου πεποιθήσεις, εκείνες μου γλιστρούσαν αδιάκοπα από τα χέρια σαν βιοχλαπάτσες. Επειδή αν αρχίσω να μιλάω για όλους τους προβληματισμούς μου σχετικά με το Θεό και τη θρησκεία, πρώτον όλοι θα βαρεθούν και θα φύγουν, δεύτερον μέρες που ‘ναι θα έρθει η Λουκά κάτω από το σπίτι μου και θα ρίχνει μολότοφ και τρίτον όντως μέρες που ‘ναι, άστο καλύτερα (βλέπεις τουλάχιστον ακόμα σέβομαι κάποια πράγματα).
Νηστεύω και τρώω 8 κιλά ψωμί για να μη φάω τυρί… |
Θα σου πω όμως για τη νηστεία. Και για να σε προλάβω, ξέρω, το κάνουμε για μας και όχι για την Εκκλησία κλπ. Ωραία λοιπόν. Για μένα. Όταν ήμουν πιο μικρή θεωρούσα ότι όλο αυτό είναι μια δοκιμασία η οποία έχει ως ανταμοιβή τη μαγειρίτσα και το αρνί της Κυριακής. Μεγαλώνοντας κατάλαβα ότι δε χρειάζεται να βασανιστώ για να φάω αρνί και ότι το τρώω όποτε γουστάρω. Παρόλ’αυτά συνέχισα ανελλειπώς τη νηστεία της Μεγάλης Εβδομάδας κάθε χρόνο. Πριν από 2-3 χρόνια, αποφάσισα ότι διαθέτω πλέον το ψυχικό σθένος να νηστέψω για 40 μέρες. Όχι σε στυλ διαγωνισμού. Πραγματικά προσπάθησα να επικοινωνήσω με το Θεό, να προσευχηθώ, να ταυτιστώ με τα Πάθη (γιατί αυτό δεν είναι το νόημα; Να νιώσεις λίγο τη στέρηση, τον πόνο του Ιησού; Ή κι αυτό μου το είπανε λάθος;) Το μόνο που κατάφερα ήταν να στερηθώ λείαν λαχταριστό φιλέτο στο El Bandoneon -στο οποίο φυσικά και πήγαμε μόνο όταν εγώ νήστευα το κρέας και ακόμα το κλαίω. Από επικοινωνία τίποτα…
Θυμάμαι πάντα τη μαμά μου να αποκαλεί Αντίχριστους και Αμαρτωλούς αυτούς που τρώγανε παγωτά και σουβλάκια τη Μεγάλη Εβδομάδα -και δεν είναι και καμιά θεούσα φαντάσου. Και σε ρωτάω: Τι έχω χάσει; Γιατί πρέπει να γουργουρίζει η κοιλιά μου για 5 μέρες από την έλλειψη γαλακτοκομικών; Δεν θα ήταν πιο λογικό, εκείνες τις μέρες να προσφέρουμε φαγητό σε αυτούς που πεινάνε; Γιατί μας πιάνει η φιλανθρωπία μόνο τα Χριστούγεννα; Μήπως γιατί τα Χριστούγεννα όλοι νιώθουμε πλούσιοι με όλα αυτά τα στολίδια και τη χαρούμενη ατμόσφαιρα και σκεφτόμαστε αυτούς που δεν έχουν ενώ το Πάσχα μπαίνουμε στη διάθεση του φτωχού και πεινασμένου; Και τελικά, θα πει κάποιος στην Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία, ότι τα έθιμα μας χρειάζονται ένα ωραίο format & update;
alloi nisteyoun to fagito kai alloi listeyoun gia na fane!alloi nisteia apo epilogi, kai alloi nisteia apo anagi!alloi dokimazoun tin pisti tous kai allonon exei idi eksantlithei! ..kairos i ekklisia na kanei to thayma tou Ιησου me tous artous..kai exei pollous apo aytous na moirasei, kai oxi mono me sysiteia!elli.l.
Αυτή τη νηστεία από επιλογή παλεύω να καταλάβω!
i pisti kai o theos einai mesa mas…ego ayto ksero ..oi dogmatismoi tis ekklisias de me aforoun..elli.l.
Θα συμφωνήσω με την Ελλη, αλλά σε ότι έχει να κάνει με την περιουσία της Εκκλησίας πρέπει να γνωρίουμε ότι είναι περιουσία του κράτους, δηλαδή δημόσια περιουσία. Οποτε αν περιμένουμε απ' το κράτος να μοιράσει την περιουσία του στους φτωχούς, μάλλον περιμένουμ άδικα.
Στο θέμα του Θεού, η άποψή μου είναι ότι σαφώς είναι μέσα μας αφού είμαστε δημιουργήματά του, αλλά είναι και παντού έξω από εμάς για να μας συνδέει με τους άλλους και με το περιβάλλον. Οσο για το θέμα της νηστείας τώρα, γεγονός είναι το: "Είσαι ότι τρώς". Αν λοιπόν τρώς ένα βασίλειο κάτω απο σένα (ζωα δηλαδή) βρίσκεσαι πιο κοντά στη ζωική κατάσταση και σαφώς γεμίζεις τοξίνες που μόνο κακό κάνουν στον οργάνισμό και τον επιβαρύνουν. Αν θρέφεσαι με καρπούς, φρούτα και λαχανικά (δύο βασίλεια πιο κάτω) αποτοξινώνεσαι και ματατρέπεις τον εαυτό σου σε λιγότερο.. "κανίβαλο". Αυτό απο μόνο του έχει αντίκτυπο στη ψυχή και στην κάθαρση της έφοσον είναι άρικτα συνδεδεμένη με το σώμα.
Μόσχα
Αγαπητή Μόσχα, με λίγα λόγια μας λες ότι οι vegetarians είναι ανώτερα πλάσματα με πιο καθαρή ψυχή κι εμείς είμαστε cannibals?
nomizo yparxei diaxorismos ekklisias-politeias, kai i deyteri den borei na elegksei ta periouasiaka oute kan na ta forologisei!milame gia amythiti periousia pou eksypiretei to politiko systyma..vl.vatopedi..gia ayto kai to kratos den aggizei to thema!a..kai makari i ithiki na tan apla thema xortofagikis trofis..tha trogame oloi maroulia kai tha agapagame allilous!elli.l.